Volg Acadia op TwitterLike Acadia op FacebookConnect met Acadia op LinkedIn
Acadia: ook voor al uw maatwerkapplicaties.

Een Adwords campagne verdient zichzelf terug!

Hoe groot uw budget ook is, u kunt uw advertenties weergeven op Google via Google Adwords. U betaalt alleen wanneer mensen op uw advertenties klikken.  Als via Google wordt gezocht naar één van uw zoekwoorden, wordt uw advertentie mogelijk naast of boven de zoekresultaten weergegeven. U bereikt op dat moment dus een doelgroep die al in uw producten of diensten is geïnteresseerd.

Mensen kunnen gewoon op uw advertentie klikken om iets te kopen of meer over u te weten te komen. Er is geen minimumbestedingsbedrag: u bepaalt zelf hoeveel u besteedt aan AdWords. U kunt bijvoorbeeld een dagbudget instellen van vijf euro en een maximumbedrag van 10 cent voor elke klik op uw advertentie. Er worden pas kosten in rekening gebracht wanneer een gebruiker daadwerkelijk op uw advertentie klikt en niet wanneer uw advertentie wordt weergegeven.

Om te zorgen dat uw Adwords campagne zo succesvol mogelijk is, heeft Acadia de volgende aanpak voor u:

Acadia kan voor u:

  • Een zoekwoordenonderzoek uitvoeren in het kader van mogelijke Adwords campagnes. Het doel is om uit te vinden bij welke zoekopdrachten uw advertenties het beste getoond kunnen worden.
  • Een voorstel doen met betrekking tot de indeling van deze zoekwoorden in advertentiegroepen; instellen van uitsluitings-zoekwoorden (dit zijn woorden waarop uw advertenties juist niet getoond moeten worden).
  • Twee advertentieteksten per advertentiegroep schrijven om te kunnen testen welke tekst het beste scoort. Kleine verschillen in de tekst, soms al alleen verschillen in interpunctie, kunnen substantiële verschillen opleveren in doorklikpercentages. Door twee advertenties per groep te maken kunt u binnen een campagne de resultaten steeds verbeteren. Wanneer deze voldoende klikken gegenereerd hebben kunt u de minder goed presterende advertentietekst  vervangen door een nieuwe.
  • Een Adwords conversiemeting instellen om beter inzicht te krijgen in de resultaten van de campagne. Zo kunnen ingevulde contactformulieren in verband worden gebracht met Adwords-klikken en de zoekwoorden die de invuller van het formulier ingegeven heeft. Deze informatie kan weer gebruikt worden om de campagne te fine-tunen.


 

Terug naar de vorige pagina of ga naar het nieuwsarchief