Volg Acadia op TwitterLike Acadia op FacebookConnect met Acadia op LinkedIn
Beter gevonden worden in Google? Acadia regelt het voor u!

Heeft uw website een doelstelling?


Wist u dat er in 2011 al meer dan 360 miljoen actieve websites waren? Daarnaast waren er wereldwijd ook meer dan 555 miljoen domeinnamen geregistreerd. Dat zijn flinke aantallen nietwaar? Dit benadrukt het belang om een duidelijke doelstelling te bepalen voor uw website.

Welk doel wilt u met uw website bereiken?
Enkele opties zijn; directe verkopen bewerkstelligen, informatie delen of het maken van een online brochure. Elk van deze zaken is uiteraard een legitieme reden om een website te bouwen, maar elke reden vergt een andere aanpak en lay-out.

Directe verkoop bewerkstelligen
Dit soort sites zijn 100% gericht op directe verkoop. Via dit soort sites presenteert u producten en maakt u het de bezoeker makkelijk om direct en snel bestellingen te plaatsen en af te rekenen. U begrijpt dat een site als deze een grote “Call to Action” moet bevatten. Dit wil zeggen dat de mogelijkheden om daadwerkelijk te bestellen duidelijk in het oog moeten springen en op de voor de hand (oog) liggende posities staan. Bedenk van tevoren of uw product wel geschikt is voor direct internet verkoop. Een nieuwe auto koopt men doorgaans niet via internet tenslotte. Een simpele stelregel is: bedenk van te voren of u het product zelf zou bestellen via Internet.

Uiteraard kunt u ook kiezen voor een gecombineerde website waar informatie te vinden is over bijvoorbeeld uw producten en waar men na het lezen bij voldoende interesse deze meteen kan bestellen.

Informatie (over uw diensten of producten) delen
Via uw website kunt u op relatief eenvoudige wijze bezoekers over elk te bedenken onderwerp van informatie voorzien. In het geval van een informatie verspreidings-site is een duidelijke en gebruiksvriendelijke navigatie van groot belang. De bezoekers moeten met een minimum aantal muisklikken een maximum aan informatie kunnen ontsluiten. Een duidelijke, goed functionerende interne zoekmachine mag eigenlijk niet ontbreken.

In dit geval kan een Acadia Content Management Systeem uitkomst bieden, hiermee kunt u zelf op eenvoudige wijze een min of meer onberkte hoeveelheid informatie plaatsen.

Online brochure
Wanneer u kiest voor een online brochure is een pagina of 3 meestal meer dan voldoende. Dit hoeft dan ook niet aangestuurd te worden vanuit een uitgebreid content management systeem, maar kan gewoon in HTML geschreven worden. U kunt hierbij denken aan een welkomstpagina, een informatiepagina en een contactpagina.

Het is duidelijk dat elk van de bovenstaande website modellen zijn eigen plan van aanpak en in een later stadium design vergt. Wij helpen u graag bij het vaststellen van een duidelijke doelstelling en de daarbij horende keuze ten aanzien van het te kiezen website model.

Acadia kan u helpen met het bepalen van een doelstelling voor uw website. Neem contact met ons op via 078 – 622 98 99 of stuur een e-mail naar info@acadia.nl.
 

 

Terug naar de vorige pagina of ga naar het nieuwsarchief