Volg Acadia op TwitterLike Acadia op FacebookConnect met Acadia op LinkedIn
Acadia levert geen standaard oplossingen. Acadia levert alleen maatwerk!

Hoe kunt ook u Pinterest zakelijk gebruiken?

Pinterest zakelijk gebruikenToen Pinterest nog maar net gelanceerd was leek het een huisvrouwen platform te worden. Inmiddels zijn we er allemaal van overtuigd geraakt dat het zakelijk gezien een mooie toevoeging kan zijn wanneer uw bedrijf visueel aantrekkelijk te presenteren producten of diensten levert. Waarschijnlijk kunt ook u Pinterest gebruiken als ondersteuning bij uw online marketing en communicatie.

Wanneer u het slim aanpakt kunt u, ook al is het nog niet volledig geïntegreerd in de Nederlandse systemen, ook via Pinterest verkopen. Hiermee werpt Pinterest zich ook voor u als ondernemer op tot een interessant platform.

Vooralsnog kunt u het sowieso toe passen als digitale etalage. Het is een beetje zoeken naar de juiste werkwijze maar als u zorgt dat u niet spamt kunt u dit kanaal gebruiken om uw producten en merk op een creatieve manier te promoten. Zoals u van ons gewend bent geven we u enkele tips.

  1. Strategie
    Het toverwoord bij alle social media kanalen en dus ook op Pinterest. Stippel uw koers uit en bepaal een voorzichtig eerste doel.
     
  2. Deel diverse zaken
    Deel niet alleen uw commerciële uitingen maar deel ook leerzame items. Zoals u op Twitter interessante zaken voor uw volgers kunt Retweeten zo kunt u op Pinterest een pin “repinnen”. Dus ziet u een interessante afbeelding van iemand die u volgt Repin deze dan. Tevens kunt u net als op Facebook Pins liken.
     
  3. Kies voor een goede indeling
    Ervaring leert dat de Pins die in het midden van de pagina getoond worden de meeste aandacht krijgen. Deel uw boards dus zorgvuldig in, bepaal welke zaken voor uw bedrijf het meest belangrijk zijn.
     
  4. Monitor uw account
    Meten is weten dat is algemeen bekend. Pinterest heeft hierin voorzien door middel van webanalytics. Hiermee bepaald u op eenvoudige wijze hoe vaak een pin bekeken is, hoe vaak deze gerepind werd en hoeveel pinners dit deden. Ook het aantal verwijzingen naar uw website kunt u raadplegen. Dank zij deze informatie kunt u monitoren of u de juiste weg heeft ingeslagen.

 

 

Terug naar de vorige pagina of ga naar het nieuwsarchief