Volg Acadia op TwitterLike Acadia op FacebookConnect met Acadia op LinkedIn
Acadia is uw specialist op het gebied van professioneel webdesign.

Welke social media vergissingen zijn eenvoudig te voorkomen?

Social media Pakket - Acadia Iedereen is er tegenwoordig wel van overtuigd dat social media niet meer weg te denken zijn in de interactie met onze relaties. Nog altijd groeit het aantal bedrijven dat actief gebruik maakt van de meest populaire kanalen zoals Facebook, LinkedIn en Twitter. Door middel van de juiste strategie kan ook de positie van uw bedrijven en/of merk verbeterd worden. Het correct benutten van social media marketing draagt niet alleen bij aan een grotere naamsbekendheid het kan zelfs rendement verhogend werken.

Zoals bij elke nieuwe activiteit relevant gaat ook bij het gebruik van social media kanalen de aloude stelling op “voorkomen is beter dan genezen”. Hoe eenvoudig het allemaal ook lijkt, denk goed na wat u wilt bereiken en schrijf een duidelijk protocol voor uw medewerkers. U wilt tenslotte niet dat uw zorgvuldig opgebouwde reputatie te niet gedaan wordt door “beginnersfouten”!

Een tweede oude wijsheid die opgaat is “leer van de fouten van anderen”. Verdiep u in de diverse artikelen die te vinden zijn via internet en schroom niet om experts te  raadplegen. Wij geven u onderstaand enkele tips. Heeft u na het lezen van het artikel nog vragen? Onze experts staan voor u klaar!

  1. Iedereen doet het, dus wij moeten ook! Doelloos gaan Twitteren en Facebooken is zonde van uw tijd. Bepaal vooraf een doel en monitor of deze doelstelling haalbaar is.
  2. Niet alleen “halen maar ook brengen” Social media is bedoelt om contacten te leggen en indirect of misschien eigenlijk wel direct uw netwerk te vergroten. Wanneer u alleen maar probeert om te verkopen en niets deelt zult u weinig volgers of fans krijgen.
  3. Neem de tijd Het goed benutten van social media kost tijd. Veel kunt u zelf doen maar bedenk wel dat het in vele gevallen misschien wel verstandiger en lucratiever is om u te storten op uw core business. Voor reguliere activiteiten kunt u een social media marketing contractje af sluiten. Het zelf beheren van de directe contacten is uiteraard wel wenselijk.
  4. Hou privé en zakelijk zoveel mogelijk gescheiden De file berichten lezen uw relaties wel op hun navigatiesysteem of internet deze hoeft u echt niet te delen via social media.
  5. Deel ook eens iets anders Wees creatief, standaard persberichten werken niet of nauwelijks via social media. Maak de door u gedeelde informatie interessanter door een grappige insteek te gebruiken. Vaak kunt u de doorgaans saaie product informatie hiermee toch leuk om te lezen maken.
  6. Wees zorgvuldig Ook al lijkt het allemaal erg informeel spel-, grammatica- en stijlfouten blijven uit den boze. Lees uw berichten altijd na of nog beter laat een collega eerst even uw tekst controleren.

Vanzelfsprekend kunnen wij ook voor u een op maat gesneden social media pakket samenstellen. Heeft u interesse? Neem contact met ons op via 078 – 622 98 99 of stuur een e-mail naar info@acadia.nl.

 

Terug naar de vorige pagina of ga naar het nieuwsarchief