Volg Acadia op TwitterLike Acadia op FacebookConnect met Acadia op LinkedIn
Acadia: ook voor al uw maatwerkapplicaties.

Veel webwinkels blijken slecht om te gaan met teruggaves

Vrij recent kwam er een onderzoek van de Consumentenbond in het nieuws. Zoals wij weten schaft bijna iedereen tegenwoordig allerhande zaken aan via het Wereld Wijde Web. Daar komt dus automatisch uit voort dat er ook weleens iets verkeerd besteld wordt.  

Het is bij de meeste webwinkels prima geregeld een retouradres is zo gevonden en het pakje gaat retour.

Maar dan komt het... Niet alle webwinkeliers blijken de retourprocedures volledig onder controle te hebben.


Consumentenbond

 

Onderzoek van de Consumentenbond toonde aan dat een behoorlijk deel van de webwinkeliers het terug te betalen geld te laat of zelfs helemaal niet terugbetaald. Tijdens een uitgevoerd onderzoek werden bij maar liefst 118 webwinkels diverse artikelen besteld. Het pakje werd bij ontvangst meteen geretourneerd met het verzoek om het betaalde bedrag te restitueren.

Meer dan 25 procent van de webwinkeliers bleken te laat te zijn met terugbetalen. Ongeveer 44 procent betaalde wel terug maar deed dit zonder de verzendkosten mee te vergoeden, terwijl dit eigenlijk wel zou dienen te gebeuren. De Consumentenbond gaf tevens aan regelmatig klachten over webwinkels te ontvangen.

U heeft als eigenaar of beheerder van een Acadia webwinkel uw zaakjes natuurlijk prima in orde. Binnen de Acadia webwinkel software kunt u alle content dus ook de leveringsvoorwaarden en retourprocedures volledig zelf beheren en wanneer nodig aanpassen of bijsturen. Gezien onze ruime ervaring in het ontwikkelen van webwinkels kunnen wij u uiteraard ook adviseren inzake het voor een webwinkel toe te passen retourbeleid en de bijbehorende (automatische) procedures.

Neem contact met ons op via 078 – 622 98 99 of stuur een e-mail naar info@acadia.nl.

 

Terug naar de vorige pagina of ga naar het nieuwsarchief