Volg Acadia op TwitterLike Acadia op FacebookConnect met Acadia op LinkedIn
Beter gevonden worden in Google? Acadia regelt het voor u!

Optimaliseer de inzet van uw social media accounts

Optimaliseer de inzet van uw social media accountsVeel bedrijven zetten social media op diverse manieren in. Enkele bedrijven doen dit succesvol, maar er zijn ook bedrijven die met de inzet van social media worstelen. Voor deze bedrijven heeft Steven van Belleghem een whitepaper geschreven waarin hij 4 stappen geeft om uw social media kanalen beter in te zetten.

Stap 1: Bepaal de strategie

In deze fase gaat u het doel en de content van de verschillende social accounts en uw website beschrijven. Daarnaast gaat u ook beschrijven hoe deze verschillende zaken onderling qua interactie in elkaar zetten.

Stap 2: Bouw bereik op

De tweede stap is het opbouwen van bereik. U kunt wel content delen via de verschillende kanalen, maar als deze niet gelezen wordt is dat natuurlijk ook zinloos. De grootste uitdaging in deze stap is om relevant te blijven met je content in lijn met de doelstelling van stap 1, maar om ondertussen ook een netwerk van likers en volgers op te bouwen. Hier is heel veel geduld voor nodig.

Stap 3: Overtuig uw fans en volgers

In deze fase gaat u bewijzen dat het volgen van uw merk of bedrijf een goed idee is. Dit kunt u op de volgende manieren doen:

  • Creatieve content plaatsen
  • Een team dat snel en goed interactie met uw fans kan aangaan en het merk of bedrijf goed kan vertegenwoordigen
  • Goede planning van de content die geplaatst gaat worden, het liefst een aantal weken of maanden vooruit. In deze contentplanning maakt u een mix van terugkerende thema’s, reguliere updates en grote campagnes.

Stap 4: Fans omzetten naar ambassadeurs

De laatste stap is het omzetten van de fans naar ambassadeurs van uw merk of bedrijf. Dit kunt u doen door input te vragen en deze input te gebruiken om uw producten of diensten te verbeteren. Zorg ervoor dat de klanten zich echt betrokken voelen bij uw merk, ook door ze bijvoorbeeld bij de besluitvorming te betrekken. Op deze manier zullen fans zich echt een onderdeel van het team voelen en zich op den duur ambassadeur voelen van uw merk.

Heeft u ook nog vragen met betrekking tot de inzet van social media voor uw bedrijf? Aarzel dan niet en neem contact met ons op via info@acadia.nl of telefonisch via 078 – 622 98 99.

 

Terug naar de vorige pagina of ga naar het nieuwsarchief