Volg Acadia op TwitterLike Acadia op FacebookConnect met Acadia op LinkedIn
Beter gevonden worden in Google? Acadia regelt het voor u!

Bouw duurzame relaties op met uw klanten

Haal meer business uit uw bestaande klantenGoed contact met uw bestaande relaties is erg belangrijk. In plaatst van op zoek te gaan naar nieuwe klanten is het beter om ervoor te zorgen dat bestaande klanten vervolgopdrachten bij u plaatsen, want bij de meeste bedrijven leveren bestaande klanten meer op dan nieuwe klanten. Bestaande klanten moeten dus veranderd worden in klanten die weer business genereren. Hoe u dat kunt doen? Wij hebben enkele handige tips voor u!

Biedt uw klanten een service aan voor herhalingsopdrachten

Als u uw klanten een zogenaamd servicecontract aanbiedt betekent dit dat u ze niet meer hoeft te benaderen voor herhalingsaankopen. Bedenk ook goed welke aanvullende producten of diensten uw klant nodig heeft en kijk of u deze diensten ook kunt leveren.

Neem contact op met uw “slapende klanten”

Elk bedrijf heeft ze, de zogenaamde “slapende klanten”. Klanten waar bijna geen contact meer mee is of waar heel lang geleden contact mee is geweest. Neem met deze klanten weer eens contact op en kijk of alles nog naar wens is en vooral, kijk of je ze nog van dienst kan zijn met nieuwe diensten en biedt ze hiervoor bijvoorbeeld korting aan.

Geef de klant het gevoel dat ze belangrijk zijn

Door uw bestaande klanten het gevoel te geven dat ze belangrijk zijn kunt u ze bijvoorbeeld periodiek behulpzame tips en trucs sturen in een speciale nieuwsbrief zonder er iets voor terug te vragen. Op deze manier zullen uw bestaande klanten u waarderen, omdat u niet voor alle informatie of diensten geld vraagt.

Vraag referenties

Als een bestaande klant een nieuwe klant aan uw bedrijf levert dan betekent dit dat de bestaande klant erg tevreden over u is. Neem deze klanten op in het referentiegedeelte van uw website en/of folders en ander promotiemateriaal en citeer hierbij ook een persoonlijke boodschap van de klant. Deze klanten zullen zich “verplicht” voelen om uw diensten af te nemen, omdat ze immers tevreden zijn.

Maak gebruik van belangrijke data

Een leuke video tijdens Valentijnsdag, een kaartje tijdens een verjaardag of iets leuks voor een jubileum. Maak een bestand aan met belangrijke data per klant. Als u dan een kaartje of geschenk stuurt komt u weer onder de aandacht van uw klanten en is de kans groot dat u waardering van uw klanten ontvangt. Het is wel tijdrovend om een dergelijk bestand bij te houden, maar dit zal uiteindelijk zijn vruchten afwerpen.

 

Terug naar de vorige pagina of ga naar het nieuwsarchief