Volg Acadia op TwitterLike Acadia op FacebookConnect met Acadia op LinkedIn
Beter gevonden worden in Google? Acadia regelt het voor u!

Nooit meer betalen voor onopzettelijke klikken op mobiele advertenties

Nooit teveel betalen voor onopzettelijke klikkenEen veel voorkomend probleem met de smartphones van tegenwoordig is het “dikke vingers syndroom”, oftewel men klikt per ongeluk op het kleine schermpje. Dit gebeurd ook vaak bij mobiele advertenties. Als we een keer per ongeluk op een advertentie hebben geklikt wat niet de bedoeling was, dan gaan we snel terug naar het vorige scherm. De niet opzettelijke klik wordt bij de adverteerder wel in rekening gebracht.

Google heeft hier recent een tweak voor ontwikkeld die onbedoelde klikken op advertenties in apps aanzienlijk moet verminderen. Onderzoek wijst uit dat 40% van de klikken op mobiele advertenties per ongeluk zijn en in enkele gevallen naar fraude ruiken.

Google ontdekte na onderzoek dat onbedoelde klikken op zogenaamde in-app-ads vaak op de buitenste randen van deze advertenties zijn. Een oorzaak hiervan kan zijn dat mensen proberen te klikken op de content die ernaast of onder staat. Door het toevoegen van een melding “Bezoek website” als iemand op de rand van een dergelijke advertentie klikt wil men voorkomen dat het aantal onbedoelde klikken een flink stuk omlaag gaat.

 

Terug naar de vorige pagina of ga naar het nieuwsarchief